بر هیچ کس پوشیده نیست که امروزه شبکه های اجتماعی جزئی از زندگی و امورات روزمره افراد شده است ، بطوریکه اکثر کاربران مبتدی و حتی حرفه ای ساعت ها در این سایت ها رفت و آمد می کنند. پس چرا یک مدیر سایت از این امکان استفاده نکرده و از طریق این شبکه ها بازدید مناسبی را روانه سایت خود نکند!

ارسال خودکار مطالب سایت به شبکه‌های اجتماعی

البته مدیریت و استفاده مداوم از این شبکه ها و همچنین ارسال دستی پست ها و مطالب سایت در این رسانه ها، کمی دشوار و در بیشتر مواقع خسته کننده می شود و این موضوع در کشورمان که کاربران از سرعت پایینی برخوردار هستند بیشتر نمود پیدا می کند.

پس اگر شما هم مثل برخی از کاربران در ارسال مطالب وبلاگ و سایتتان دچار مشکل هستید و یا وقت کافی برای ارسال دستی مطالب به شبکه های اجتماعی ندارید، این پست و مطلب را تا انتها مطالعه کرده تا به راه حل و راهکار جالبی برای ارسال خودکار مطالب خود در رسانه های اجتماعی برسید.

خوب در ابتدا هر مدیر سایتی باید در شبکه های اجتماعی حداقل معروف مانند فیس بوک، توییتر، گوگل پلاس اکانت کاربری ساخته و داشته باشد که ما مبنای آموزش را بر این می گذاریم که شما همچین کاری را انجام داده اید.

یکی از سرویس های بسیار خوب و عالی که در بین کاربران هم معروف و مورد استفاده است، سایت و سرویس Twitterfeed است که با کمک این سایت می توانید با دادن آدرس URL خوراک و RSS خود به آن، به طور اتوماتیک و بدون دخالت خودتان پست ها و مطالب سایتتان به شبکه های اجتماعی پشتبانی شده از طرف این سرویس فرستاده شود.

نحوه کار با Twitterfeed

در ابتدای کار وارد سایت Twitterfeed شوید و روی گزینه Register Now کلیک نمایید.

در کادرهای مربوطه ایمیل و رمز عبور را وارد کرده و یک اکانت برای خود بسازید.

البته شما می توانید از امکان OpenId این سایت هم استفاده کرده و از طریق اکانت های گوگل یا یاهو و وردپرس خود وارد سایت شوید و نیازی به ثبت نام نداشته باشید.

twitterfeed

در مرحله بعدی که ثبت نام خود را انجام دادید ، وارد مرحله بعدی می شوید که باید در فیلد ” Feed Name ” نامی برای فیدتان انتخاب کنید و در کادر بعدی هم باید آدرس Feed یا خوراک سایتتان را که در فیدبرنر ساخته اید در آن وارد کنید و در آخر هم دکمه ”Test Rss Feed” را بزنید تا سایت تست کند که فید شما درست وارد شده است.

در گام بعدی روی گزینه ”Advanced Settings” کلیک کنید تا در زیر آن یک باکس از تنظیمات مختلف باز شود.

در قسمت ” Update Frequency ” می توانید تعیین کنید که آپدیت مطالب شما در چه بازه زمانی در شبکه های اجتماعی منتشر شود. مثلا من روی هر ۱۲ ساعت قرار دادم که ۴ تا از پست های جدید سایت را در شبکه های اجتماعی منتشر کند.

در قسمت بعدی هم در گزینه ” Post Content  ” می توانید تعیین کنید که مطالب شما به چه صورت منشنشر شود، مثلا فقط عنوان مطالب یا محتوای مطالب یا هر دو.

اگر هم می خواهید که مطلب منتشر شده دارای لینک به سایت شما باشد که چک باکس ” Post Link ” را فعال کنید.

در گزینه ” Shorten link through ” هم می توانید معین کنید لینک های شما توسط چه سایت های کوتاه کننده لینکی ، کوتاه شود که من مثلا سرویس bit.ly را انتخاب کردم و از سایت bit.ly مشخصات Api خودم را درآورده و در کادرهای مربوطه وارد کردم و در آخر هم دکمه ” Verify bitly Account ” را زدم تا اطلاعات به درستی تست شود.

اگر هم می خواهید که مطالب منتشر شده شما با تنظیماتی که انجام دادید در فیس بوک هم انجام شود، گزینه مربوطه را کلیک کنید.

البته API سایت bit.ly به شکل زیر در قسمت تنظیمات قرار دارد.

در قسمت بعدی در گزینه ” Post new items based on ” می توانید مشخص کنید که اگر پست های شما دارای تاریخ و زمان هستند که با انتخاب گزینه ” Pubdate ” جدیدتیرن پست ها بر اساس زمان و تاریخ مطالب منتشر می شوند و اگر هم گزینه ” GUID ” را انتخاب کنید که در این حالت، آخرین پست های شما منتشر می شوند.

در قسمت بعدی هم می توانید در گزینه ”Post Prefix ” یک پیشوند ۲۰ کاراکتری انتخاب کنید و در گزینه “Post Suffix ” نیز یک پسوند ۲۰ حرفی دیگر.

اگر هم می خواهید که پست های بخصوصی از سایت شما در شبکه های اجتماعی منتشر نشود، می توانید از گزینه ”Keyword Filter” استفاده کنید و تعدادی کلمات کلیدی در کادر مربوطه وارد کنید تا بر اساس آنها فیلتر انجام شود.

در مرحله دوم و گام بعدی و بعد از تنظیمات خود، می توانید از  ۳ سرویس توییتر، فیس بوک، لینکدین برای انتشار مطالب خود استفاده کنید.

برای اینکه این سرویس بتواند پلی بین سایت توییتر ایجاد کنید باید روی گزینه ” Authenticate twitter  ” کلیک کنید و در صفحه بعدی هم روی گزینه ” Authorize app ” کلیک کنید تا ایجاد ارتبط شود.

در فیلدهای بعدی هم کادرهای مربوطه را پر کنید و در آخر هم گزینه ”Create Service ” را بزنید تا به مرحله بعدی بروید.

البته اگر می خواهید فیس بوک را هم اضافه کنید که همین مراحل بالا را طی کنید.

در آخر هم که می بینید که چه سرویس هایی را برای انتشار مطالب انتخاب کردیم که می توانید فعال یا غیرفعال کنید و در انتهای صفحه روی ” All Down ” کلیک کنید.

در مرحله سوم هم اطلاعاتی را که وارد کردید و سرویس هایی را که انتخاب کردید را می بینید و می توانید به مراحل قبلی برگردید و آنها را ویرایش کنید و یا با گزینه ” Go To Dashboard ” به انتهای مراحل بروید.

خوب به سلامتی به داشبورد سایت رسیدید و می توانید داشبورد خود رابه راحتی ببینید یا تغییر بدید.

سخن آخر :

راه های زیادی برای ارسال مطالب به شبکه های اجتماعی است، اما با استفاده از این سرویس و با تنظیمات پیشرفته ای که در اختیار شما قرار می دهد، می توانید مطالب سایت خود را به راحتی و به صورتی اتوماتیک به سه شبکه اجتماعی توییتر و فیس بوک و لینکدین ارسال کنید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.